Dondurulmuş Fırıncılık ve Ekmek Piyasası Dinamikleri

Dondurulmuş Fırıncılık ve Ekmek Piyasası Dinamikleri

Ekmek ve unlu mamullere yönelik küresel pazar sürekli gelişiyor, tüketiciye geleneksel, orijinal ürünler sunuyor. 2020 yılına kadar oldukça istikrarlı bir yapıya sahip olmasına rağmen Kovid sonrası dönemde pazar dinamiklerinde önemli bir değişim gördük.


Birincisi, dünyada kişi başına ortalama günlük unlu mamul tüketimi sürekli azalıyor. Bu eğilim temel olarak, pazarın farklı fiyat kategorilerindeki daha geniş ve daha çeşitli gıda ürünleri yelpazesiyle doygunluğunun bir sonucu olarak nüfusun beslenmesindeki değişiklikten ve bu ürünlerin tüketimi ile bu ürünlerin tüketimi arasındaki korelasyondan kaynaklanmaktadır. Analiz edilen dönemde nüfusun gelir düzeyi, düşük kapasiteli fırınların, mini fırınların, perakende zincirlerinin ve fırın mağazalarının payındaki artışla gelen rekabet önemli bir rol oynuyor. Bütün bunlar, büyük üreticilerin üretim hacimlerinde istikrarlı bir düşüşe ve üretim yapılarında bir değişikliğe yol açtı.


Unlu mamullere olan talep, değişen beslenme alışkanlıkları, demografik yapı ve nüfus, gelir düzeyleri ve tüketicilerin, ürünlerin özellikleri ve pazardaki bulunabilirliği konusundaki farkındalığı nedeniyle sürekli değişmektedir. Dondurulmuş unlu mamullerin tüketimi Avrupa'da yaygındır (2020'de pazar payı %56,5 idi). Dondurulmuş ürün sektöründe, üretimdeki yeni teknolojiler, uzun raf ömrü, dondurulmuş unlu mamül üreten firmaların pazara girme konusunda gayetle hazırlıklı olmaları ve Ar-Ge'ye yapılan yatırımların artması nedeniyle diğer ülke ve bölgelerde de artacaktır. Soğutmalı depolama ve taşıma ve dağıtım kanalları, bu pazardaki tedarik zincirinin verimli bir şekilde işlemesi için bir ön koşuldur.


Avrupa'da ekmek ve unlu mamuller pazarı şu anda oldukça istikrarlı. Mevcut duruma rağmen, sağlıklı olarak konumlandırılan unlu mamuller (diyet ve zenginleştirilmiş), özellikle tahıl ürünlerinin eklenmesi ve yüksek miktarda diyet lifi içeriği ile talep devam etmektedir; krakerler, krutonlar, gevrek ekmek, bisküviler, krakerlerin yanı sıra turtalar, danish ve donutları içeren, gün içinde atıştırmalık olarak tasarlanan küçük parçalı atıştırmalık türü ürünler, al-götür yiyecekler gibi. Kuru ve sıvı yarı mamul ürünler, dondurulmuş yarı mamul ürünler vb. kullanılarak farklı teknolojiler aktif olarak tanıtılmaktadır. Şirketler ürün yelpazesini genişletmek, ithalat ikamesini geliştirmek, tamamlayıcı endüstriler yaratmak, ürün pazarlarını çeşitlendirmek için faaliyetlerini yoğunlaştırmalıdır.